header image banner

Napsali o nás

Odkazy

Základní informační materiály a výtažky z odborných i populárních článků publikovaných v České a Slovenské republice např. v Hospodářských novinách, Lidových novinách, MF Dnes, SME, týdeníku Profit, Trendu, Ekonomu, ve Světě hospodářství a mnoha dalších.  


Nemáte čas? Máte mnoho úkolů? Tak to chce osobní plánovací systém

Když před více než sedmdesáti lety nenápadný pracovník mnichovského nakladatelství R. Oldenbourg Gustav Grossmann napsal knihu „Jak racionalizovat sám sebe“, netušil, že nejen dává základ novému oboru - time managementu, ale i významnému výrobnímu odvětví – plánovacím diářům. Ten první nazval: „Šťastný deník“ a spolu s metodikou jak s ním pracovat si zajistil když ne šťastný, tak bezesporu bezstarostný život.

Tento velký vzor našel velké množství napodobitelů. Podle zahraničního časopisu Manager Magazin existuje v současné době asi 72 metod časového managementu. Od vylepšených kalendářů až po ucelené systémy s podporou na osobních počítačích a internetu.

nahoru


Od Šťastného deníku k Plánovacímu systému ADK

Psal se rok 1992 a dosud největší nakladatelství odborné literatury GRADA představilo na podzimním veletrhu INVEX 92 první původní český time organizer. Protože vycházel z teorie o autodynamickém plánování, dostalo se toto označení i do názvu (AutoDynamický Kalendář). Na světě byla zkratka ADK a s ním i poté nová společnost ADK s.r.o.

Plánovací systém ADK si hned v počátcích dal nelehký úkol. Nabídnout rodící se skupině manažerů a podnikatelů něco víc než jen kopii zahraničního vzoru. Jeho tvůrci chtěli postihnout nejen určitá specifika daná hospodářskou situací a přechodem na jiný ekonomický systém, ale především postihnout fakt, že čas a cílené plánování vlastní práce a života, nemělo ve vědomí lidí prioritu. Práce pro mnohé pozorovatele z vnějšku příliš náročná, zvláště na konci dvacátého století v éře elektronických databank a převratných pokroků v počítačovém software. Bude o v kůži vázaný, barevně rozlišený diář, k jehož používání je třeba přečíst si manuál, vůbec zájem? Další léta přinesla odpověď a to jednoznačnou. Do roku 2000 u nás si získal plánovací systém ADK 100.000 uživatelů.

Přes současný rozvoj moderních technologií, mobilních telefonů, palmů a jiných vymožeností techniky počet uživatelů Plánovacího systému ADK stále roste. Tak jako náramkové hodinky a padnoucí kvalitní oblek je totiž jejich ideálním partnerem a osobní součástí.

nahoru


Na pár slov u ředitele společnosti ADK

 „Úspěch našeho Plánovacího systému ADK je dán především jeho filozofii, která vychází z toho, že člověk, který chce být úspěšný, a teď nemyslím jen vydělat hodně peněz, musí rozvíjet svoji osobnost“, vysvětluje ředitel společnosti Ing. Tomáš Hůlka a pokračuje: „Málo kdo z nás může říci, že víme, co všechno za úkoly před nás život postaví. Zda cíle, které si postavíme budou reálné. Náš manažerský systém už svým formátem nebo materiálem, ctí všechny profesní i příjmové skupiny, které s organizováním času pracují“. 

Současně nabízí pomocníky i pro praktickou stránku každodenní práce. Umožňuje svému uživateli přijímat plnohodnotná rozhodnutí i mimo vlastní kancelář. Všechny důležité údaje a poznámky má totiž sebou v jednom uceleném systému. Pokud si dokáže sladit "vybavení" s kolegy a podřízenými, je práce takového týmu jednoznačně efektivní. Použití e-mailu a interní komunikace ve firmě pak efekt ještě doplní a zvýrazní.

Tomáš Hůlka: „Společnost ADK spol. s r.o. je dnes zcela nezávislou privátní společností v rukách českého kapitálu orientující se na český a slovenský trh“.

nahoru


Největší podíl na trhu v Čechách i na Slovensku

 Společnost ADK vznikla v roce 1992 a hned v prvním roce dosáhla se svým produktem manažerským Plánovacím systémem ADK prvenství na trhu. Dnes má více než sto tisíc uživatelů. Vše je prý ve vysoké funkčnosti a špičkové kvalitě. Do dnes si společnost drží většinový trh a vypadá to, že zde skutečně není dalšího místa. Je to možné?

„Měli jsme mnoho konkurentů i máme dodnes. Na začátku jsme hodně nárazově investovali a získali jednorázově trh, během jediné sezóny. Ostatní jsme vytlačili, pravda moc jich tehdy v roce 1992 nebylo, a pak již nepustili a děláme to tak stále. Nemohou se dostat dlouhodobě na naše ceny, na naši kvalitu na náš servis a informační podporu – vždy jim něco bude chybět. Je to samozřejmě také otázka většího kapitálu, kterým disponujeme, než má naše konkurence a pro světové firmy v této oblasti působící jsme zase příliš malý trh a jejich mezinárodní a univerzální produkty nemohou našim (ušitým na míru) konkurovat.“ odpovídá nám na otázku ředitel společnosti Ing. Tomáš Hůlka.

„Po vysoké kvalitě materiálů je naší základní výhodou oproti levnějším tchaiwanským nebo dražším západoevropským produktům naše plná národní podpora, kompletně vše je české či slovenské včetně všech doplňujících formulářů a informačních sad, kalendář není univerzální bez svátků a víkendů jako u diářů levných, ale je to kalendář český či slovenský a konkrétního roku, takže vidíte co kam konkrétně plánujete a nestane se, že jste si naplánovali poradu např. na nějaký státní svátek.

Výjimečně se vyskytující jiné české či slovenské výrobky nedosahují zdaleka naší kvality včetně formy a obsahu a jeho informační podpory. Na první pohled se pak již dále nemusí moc lišit. Jsou často levnější a z méně kvalitní a trvanlivé kůže či z koženky, což se laikům ukáže až časem. Zpravidla udělají jednu až dvě sezóny pak končí a jejich zákazníci ztrácejí návaznost. Přecházejí k nám i ti, co se nechali krátkodobě zlákat například nižší cenou.

Dalším neoddiskutovatelným přínosem ADK svému uživateli oproti konkurenci je jistota a budoucnost našeho servisu v podobě aktualizace termínovaných sekcí, formulářů v dalších kalendářních letech. Jsme tu od roku 92, jsme tu rádi, daří se nám dobře a chceme tu zůstat alespoň dalších 100 let. V tomto smyslu také investujeme do rozvoje modulů k jednotlivým výrobkům na trhu a do celých nových produktů.

U ADK Fashion – programu naší osobní kožené galanterie – je základní konkurenční výhodou vysoká funkčnost a design. Kvalita materiálů a kůže je pochopitelně špičková.

Neposledním faktem je i naše zaměření, diferenciace produktů a široká cenová variabilita s ohledem na naše nejrůznější uživatele v Čechách a na Slovensku. Snažíme se v tomto smyslu pokrýt všechny kategorie a cílové skupiny u nás a poskytnout jim jejich produkt - pro bohaté majitele, pro všechny podnikatele, pro top manažery největších podniků, pro poradce, právníky, učitele, studenty, pro střední menežment, pro nezávislé obchodní zástupce, asistenty a asistentky apod.“

nahoru


Úspěch je ve vašich rukou...

 Trochu zprofanované tvrzení, o jehož věrohodnosti však málokdo pochybuje. Jakou roli však v něm hraje např. ADK? Odpovědí na otázku by mohlo být nejen ujištění odborníků, že právě odvětví výroby time organizérů, nezaznamenalo za posledních padesát let výraznější krizi, ale především fakt, že manažerský plánovací systém se stává stále častěji součástí osobnosti. Průvodcem životem. Pomocníkem při dosažení cílů, které by si každý člověk měl umět vytyčit a také průběžně sledovat. Dynamicky upravovat cestu a úkoly k nim i úkoly, které k nim vedou.

Šéfredaktorka amerického vydání časopisu Cosmopolitan Helen Gurleyová-Brownová má na svém pracovním stole neustále položený výtisk svého časopisu. Kdykoliv je v pokušení ztrácet čas děláním čehosi, co nemá nic společného s časopisem, podívá se na něj a hned se vrátí k práci. Tvrdí: „Pokud nemáte smysl pro to, jaké je pořadí důležitosti věcí, můžete pilně pracovat celý den, ale od svého cíle se budete spíše vzdalovat, než abyste jej dosáhli.“ Zcela jednoznačně postavila cíl před čas. A na stejném principu je založen i Plánovací systém ADK. Chce své uživatele nejen naučit pracovat s časem, ale především jim dát možnost naplánovat si cíle. Reálně. To znamená v čase. A k tomu jim nabízí ještě další praktické pomocníky, které z Plánovacího systému ADK dělají skutečnou kancelář ve vaší ruce. 

nahoru


Tenkrát na východě

Každá doba a každá země má své hrdiny. Tenkrát na západě to byli mužové drsní, houževnatí a odvážní v zaprášených džínách a vestách z pravé kůže. S sebou měli kolty a to proklatě nízko, seděli na koni poněkud vysoko a jejich mozky byly spalovány zlatou horečkou. Byli to zlatokopové a ti vytrvalí a úspěšní změnili tvář Ameriky.

Až se za pár let bude říkat „Tenkrát na východě“, kdo budou uznávaní hrdinové naší doby a naší země? Asi těžko nacionální fanatici s puškou v ruce, pomalí, nepružní a přecpaní politikové let minulých či „podnikatelé“ alias tuneláři a podvodníci, ale mužové a jejich protějšky vzdělaní a inteligentní, uhlazení a odvážní v nažehlených oblecích a sněhobílých košilích, ti, kteří sebou nosí malé, ale proklatě nadité kufříky a nastupují do vozů s mnoha koni pod kapotou. Ti, jejichž mozky jsou přeplněny plány technologickými, ekonomickými, politickými a podnikatelskými. Ti, kteří chtějí dohonit ztracený a promarněný čas nedávné minulosti a změnit tvář střední či východní Evropy, přestože se tento cíl zdá vzdálený až neuskutečnitelný.

K dosažení cíle tak náročného je třeba nejenom inteligence a vytrvalost, ale naprosto nezbytně i dokonalého systému osobního plánování. Pro získání potřebných partnerů a spolupracovníků pak je třeba i vlastní osobní charisma, kouzlo a image osobnosti, kterou vysoká kvalita a forma jistě umocňuje. Plánovací systém ADK splňuje obojí. 

nahoru